CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

n.u.f.f.n.a.n.g.

Tuesday, September 9

M.a.i.d. @#%$&!?

maid @#$%&!?

- hari nie memang teramat marah tahap baboon yang tidak blh t'selamat lagi . Aku memang dah tahap benci ngan maid aku nie.
( Kalu ada sesape yang b'asal dari jawa atau Tanjung Balai - aku minta maap & ampun kalu entri nie buat anda sakit hati tapi ini hakikatnya)

maid aku nie memang jenis tak berhati perut dan berperikemanusiaan. Aku bertolak ansur ngan die nie yang die balas. Biar aku mula sejarah cite bangang die dan korang jadi p'dengar.. bantu aku apa ku blh buat sbb hati aku mmg sakit ngan die.

- Aku ambil dari anak nenek agkt aku, kawan die agent. RM 3700 katanya. Dia masuk pakai social pass tuk 3 bln dan dalam 3 bulan tu kalu aku satisfied baru buat permit. 1st maid aku dapat umur dalam 40++
Dia memang kaki keje .. asyik nak keje aje .. sampai perobot kat umah aku dah 3 kali die tukar dalam 1 minggu die dok. dia complaint kat aku hari yg ke6 - die stress sbb die asyik kena tggl sorang .. mestilah kena tggl sbb masa tu anak aku masih parents aku jaga .. xkan aku nak bagi kau terus aje tgk anak aku .. even skali skala aku bw anak aku balik.. anak aku takut kat die

- then aku cakap kat agentku tu die stuju tuk tukar maid yg d'beri kat nenek agkt ku nie. jadi maid yg bangang nie lah yg buat hal . mula 2 was OK .. keje elok aje die buat kekdg aje kena suruh. Dalam masa yang sama die masih ke umah nenek agkt aku yg selang 2 pintu aje dari umah aku.. aku tak larang die sbb aku faham aku dahlah "swap"maid. lagipun tu nenek agkt aku takkan aku nak bising .. selama nie aku ada masalah atau apa2 prob kat die jg aku luahkan
Aku dah anggap cam family aku skrg nie. aku tak kan ada niat nak sakitkan hati atau lukakan hati family nie

- sbb nya masa parents aku pindah dan masa aku kolej aku dok kat umah yg aku netap skrg. sorang2 aku dok.. so bila buka puasa ke .. dinner ke.. kkdg nenek agktku nie akan ajak makan umah die.. 2 bulan b'lalu maid aku nie dok ulang - alik ke umah nenek agktku nie tolong die sbb die jatuh dan lengan t'seliuh... jd xde sape nak tolong buat keja umah.. aku pesan pd maid aku ensure before goin' semua keje dah siap baru gi .. dalam masa yg sama aku tak tahu yg die s'lalu dpt upah dari nenek agktku bila die ngurut atau buat apa2 keje umah tuk die

- maid aku nie habit die.. memula dulu kalu masak jam 11 dah msak , dinner lak jarang die mkn.. kekkdg die bawa naik makanan ke bilik die mkn .. aku takde lah sestrict sampai tak bagi as long as die jg k'bersihan dalam bilik tu aku OK je.. no lipas no ant.msk bulan ke3 die dah buat hal.. asal dah abis masak terus ke umah nenek agktku sampai ke senja .. pas2 mlm jap2 naik atas.. jap2 naik atas... aku tak de kisah sgt sbb aku tgk stiap kali die turun mesti bwaa baju yg dah gosok turun .. so aku ingat die dok gosok baju ...

-Oh ya.. maid aku nie dtg keje tanpa restu laki die.. die claim laki die kahwin 2 n die dah tak nak duk ngan laki die lagi..duit gaji die mmg aku tak pernah bagi kat tgn die. aku tak berani sbb takut die lari ngan anak aku ke atau tggl anak aku sorang bila duit ada kat tgn . furthermore gaji die RM 500 . bulan 3 die minta aku htr duit kat anak die .. aku chk kat bank banyak die potong so aku tanya kalu pakai money changer blhtak .. die kata oK .. tggu jiran die sms kan no bank dah kat 1 minggu..

permit die rupanya tak buat lagi sbb anak nenek agktku tak buat tuk die .. bila aku call tanya permit dah siap ke blm die kata nanti dulu ... ada the end bila tggl 1 minggu lagi baru kata aku kena buat sendiri .. OOOOIIIIII sape nak approve dalam 1 minggu .. masa tu aku dok tanya kat maid aku die kata kalu tak blh keja blk pun xpelarr .. tp kalu blh nak keje lagi sampai raya atau kalu blh sambung better still .. aku nie pun cuba apa yg bolih tp x dpt .. so aku kata duit gaji tu takyah htr ,biar dia bw balik aje.. die setuju..

- Tuhan maha m'getahui kot masa dok susah hati 1 minggu tu aku dapat "lobang" imgrisen yg murah dan dpt m'bantu aku tuk buat permit die .. aku apa lagi cite kat maid aku dan die kata setuju tapi kalu blh nak balik puasa 1 minngu atau raya 1 minggu. aku kata OK kalu passport ngan permit dah siap .. masa nie passport dah kat tangan imgrisen dah dan bukan aku.. Aku pun siap lah dokumen yg d'perlukan .. turun naik LHDN nak cop kan borang tu ...
aku cakap kat abg biar die balik minggu t'akhir puasa dan atau pun seminggu raya .. senang sikit nanti aku nak beraya sbb tahun nie cadangnya nak raya over d seas kalu xde apa -apa aral melintang.. abg pun setuju die pun setuju

rupanya dalam masa yg sama maid aku dah tjk belang sikit sbb b'kwan ngan org indon d'don umah nenek agktku ( nie berlaku dalam bulan ke3- dan skrg)... x tahu apa yg d'cite atau d'complaint die mula buat hal ... naik ke bilik die dah makin kerap .. pas2 asyik dok m'hilang ke uamh nenek agktku... bila d;tgr mula muka buat cam toyo ..

-keje die dah mula separuh jalan .. aku tak pernah tggl die kalu nak kuar siap ajak die kuar tapi keep on cakap" xpe bu saya nak duk umah .. malas nak ikut ... "aku mmg lagi suka sbb aku b'tiga blh gi ke mana aku nak ... x yah nak pikir kat die.. plan aku ke s'pore pun aku dah cancel sbb kan permit die tak siap takkan aku b'suka ria ... lately nie anak aku dari suka mandi main air skrg dah langsung taknak mandi .. cam fobia aje bila masuk bilik air sedangkan dlm bilik air tu bukan ada apa2 pun.. tak tahu apa yang die buat

die blh main badminton ngan org indon dpn umah nenek agktku sedangkan masa tu keje tak abis lagi . bila di tegur... die kata tak blh nak b'kwan ke .. ( oitt bangang bin bengong, kau nie dtg sini nak keje ke b'kawan)

-aku dah bengang masa tu sbb aku jumpa ada 2-3 puntung rokok - at first aku ingat abg yg saje sepahkan ... rupanya die .. die hisap rokok dan ngaku dpn abg.. bila abg tanya mana dapat duit die blh sound abg ku " apasal bapak curiga... asalkan brg kat umah nie tak d'curi atau hilang apa perlu bapak risau. " mmg so far alhamdulilah brg kat umah aku tak hilang ... aku s'lalu jugak cek barang aku tapi hak aku nak tanya mana duit kau dapat . nenek agktku bolih marah aku ngape marah die sbb rokok dan jugak ngape aku sibuk tanya mana duit die dapat ... ** sape majikan aku ke kau wahai nenek agktku**
mana abg ku tak hangin mestilah die hangin..aku sbnarnya pantang dgn org yg merokok ... even ngan abg s'tiap kali die m;rokok mesti kena sound ngan aku.. kengkawan aku siap bg tahu dulu "oitt aku merokok nie ok tak kau .. kalau aku OK baru die org on "

- aku dah bengang terus aku nak call agent ambik die balik . aku tak sanggup die keje lagi nagan aku .. apa salah aku , mungkin aku nie tak ambil leka ke sbb tu blh naik tocang .. siap kurang ajar ngan laki aku , mmg aku pantang .. ptg tu aku kuar umah ke taman jap sbb org tgh panas nie mcm2blh jadi especially aku bila aku dah panas hati sgt , dah hangin tahap yg xdpt d'kawal mmg teruk org tu aku kejekan .. msa aku kuar tu dia ambik k'sempatan merepot dan cite tah apa2 kat jiran aku and nenek agkt ku ..
sbbkan agent aku x dapat call aku tanya kat nenek agkt ku( masa tu aku tak tahu yg die dah cite buruk ttg aku) sama ada aku blh tumpangkan die ke tak .. rabu aku nak htr balik .. aku x blh tgk muka die.. nenek agktku ngan selamba yalarr... blh aje

- masa die kuar umah aku ada tamu.. die xde nak b'budi ckp tima kasih ke , apa ke .. blh buat sardin balik .. aku tak sempat nak cek beg die tp manage to bayar 1 mth salary aje kat .. maksudnya lagi 1 bulan aku htg ...
Sesuka hati mak bapak die nak merokok kat umah aku .. kat situ mmg aku dah angin ... siap bial aku sound die , die buat bodoh aje cam xde benda b'laku

last saturday, nenek agktku datang kat umah kau pepagi buta serang aku kata apasal aku kurang ajar sgt .. aku tanya lah apa masalah nya.. die kata aku hina da n ngata die .. bila masa lak aku kata die kata ada org nyampai ... bila aku tanya maid aku ke tapi die kata bukan .. sapa lagi yg smpai kalu bukan maid aku kat org indon dpn umah ngan nenek agktku.
nenek agktku siap kata ngan aku kalu tak mampu buat cara tak mampu aku nie lak pelik apa yg dia kat a.... upanya br ku tahu maid aku kata aku tak byr gaji die.. xde makanan kat umah sedangkan s'tiap minggu aku gi pasar die masak lak portion sikit .. aku tak beli apa2 pun kat die.. itu aku punya suka laer kan .. nenek agktku dok asyik bagi baju kat die .. tapi aku tak bagi apa2 . menghina aku secara tidak langsung dan juga aku rasa nenek agktku t'hutang budi ngan maid aku ... atau pun dah d'guna- gunakan ... cam S**L die tu ..

- rupanya ada hari yg abg tgh gaduh ngan die abg ada ckp ngapa die dok asyik gi umah nenek agktku aje .. sape majikan , nenek agktku majikan ke atau aku yg majikan ... tah apa yng d'citekan nenek agktku kata ngan stmt d'atas aku hina die... bila aku kata salah satu sbb aku marah die sbb die merokok... nenek agktku kata abis laki kau merokok xpe... ( ishh tak ke cam P***t)laki aku nak merokok die punya pasal die laki kau tu pompuan ... lagi keje uamh org yang ada anak kecik

time tu jugak aku t'gezut dan syukur sbb anak aku x sempat d'apa-apakan.. mana tahu tah2 s'lama nie yg anak aku tak nak mandi die acah ngan rokok.. sbb anak aku skrg mana berani lagi nak pggng kotak rokok atau asthray bila bapak die minta.. even abg tanya "kakak merokok tak , anak aku kata ye" cuba bygkan kalu tuhan tak tunjuk masa tu dan aku tak pula b'sikap gini ..

Laki ku kemaskan bilik die kat atas n found jumpa asthray ngan kotak mancis.. asthray tu penuh ngan abu rokok cam 1-2 bulan kau rokok tak pernah kemas.. laki aku even jumpa puntung rokok kat dlm bilik air yg dia guna ... and kat belakang umah ...

agent datang umah ku bagitahu yg die tu x sedar d'unmtung .. umah dah nak runtuh ada hati nak gaji besar .. lagi anak2 nyaris tak sekolah sbb xde duit...

anak aku mungkinjadi mangsa cucuh rokok die.. ishhh tak dapat ku bayangkan ... kalu betul t'jadi mmg aku akan kejekan die s'cukupnya .. don't ever play a mess with me ....

2 k.i.t.e. p.u.n.y.a. k.o.t.a.k. k.o.m.e.n.:

julietchun said...

Skang byk btl kes camni ye.Bos aku maid dia lari bulan lps,punyalah kelam kabut dia cr maid baru.Jiran aku lagi kesian,keje siang mlm nak byr ejen RM6700 utk amik maid,seminggu je maid tu dah lari tinggalkan umah,meroyan dia jadinya.

attyfir said...

mengong nya maid,,tak sedar diri tuh