CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

n.u.f.f.n.a.n.g.

Tuesday, September 9

M.a.s.a.l.a.h. .l.a.g.i. .p.a.s.a.l. .m.a.i.d. @#$&!*#

Masalah lagi besar melanda..

Imgrisen call aku kat yang pasport die sekrg status Special pas ( which d'kuarkan untuk temp till Permit.visa kuar) dalam masa nie die tak bolih kuar langsung .. aku punya pplication tuk permit dah ada dlm bilik KP ( ketua pengarah) . alkisah aku patutnya jumpa KP minggu nie tp sbb bangang tu dah buat hal aku minta dieorg tukarkan pada 2 minggu so that aku blh htr die blk... yang nie ambik process tapi si nenek agktku & bangang yangtak faham bahasa keep on minta pasport die...

lagi aku dok asyik dganggu olih nenek agktku dan skrg mereka tlh memberitahu kpd jiran tetangga ku s'hingga mereka m;mulau kan aku. sakit sungguh hatiku.. sape tak mare... maia aku tu baru 4 bulan tapi dieorg caya cakap die .. yg aku nie dieorg kenal dari kecil buat dunno ..

al kisah tah dari mana si agent nie tahu ... die kata by rite die tak patut balik sbb agreement nganaku dan ganet slama 2 tahun. byk duit agent tu dah kuar tapi nie susah yg dapat .. so si agent ni b'tegas jgn htr balik .. duit gaji yang aku htg bagi kat die dan dia akan uruskan die
"ada harapan die d'jual pada org lain dan gaji /duit die drampas sama s'kali sbb maid aku yg dulu cam2 lah die buat .. tp tak djual kuar sbb dah tua tak laku ... "

agent nie siap bgtahu kat aku - tak tahu betul ke tak die takkan bagi maid tu balik slagi dieorg tak abiskan 2 tahun kat sini sbb d konsul indo nama,IC, passport die dah d'ambil.. aku dah malas nak tahu dan aku tahu yang aku akan lepas tgn lepas nie aku takkan pedulikan die lagi
peduli apa aku ngan orng cam nie..
kite b;budi nie care die b;bahasa
pada nenelk agktku plak .. apahal nak sibuk... nak tolong sgt indon sampai die ngan anak beranak die dah masam muka ... tu org panggil bodoh bin banggang

** kengkwan : mungkin korang blh bagi nasihat kat aku camne **

3 k.i.t.e. p.u.n.y.a. k.o.t.a.k. k.o.m.e.n.:

Anonymous said...

isk... mcm2 masalah maid ni yer... boleh sakit jiwa dibuatnya. sori lah, tak leh nak bg nasihat... kite takde maid.

attyfir said...

next time,.jgn amik dari org yg kita kenal,,.kalo jd camner,,leceh,..

takpe..mesti ade hikmahnya

julietchun said...

Ko sbrje lah. Psl nenek angkat tu ko buat taktau je,lmbt laun nti drg akn tau hal sebnrnya.Lain kali nak amik maid jgn amik dr sedara mara,kalo yg tak phm jdlah kes camni,ko gak yg di slhkan.